Vijf klassieke kinderboeken (1950-1990)

21 november 2014

Het jaarlijks symposium van de Jan Campert-Stichting vindt plaats in het Letterkundig Museum op vrijdag 21 november. Het is dit jaar gewijd aan kinder- en jeugdliteratuur. Vijf klassieke boeken uit de periode 1950-1990 staan centraal: Jip en Janneke (1953), Brief voor de koning (1962), De kleine kapitein (1971), Krassen in het tafelblad (1979) en De eikelvreters (1989). Wat is de betekenis van deze boeken? In welke traditie staan ze? Hebben zij invloed gehad? Wat betekenen ze voor de huidige generatie kinderboekenschrijvers?

Lezingen, interviews en persoonlijke columns geven antwoorden op deze vragen. Met medewerking van onder andere: Herman Koch, Els Pelgrom, Eva Rovers, Harry Bekkering, Hedy d’Ancona, Pieter Verhoeff, Joke Linders, Anna Woltz, Simon van der Geest en Sjoerd Kuyper, Helma van Lierop, Annemarie Terhell, Bregje Boonstra en Pjotr van Lenteren.

Waar: Letterkundig Museum

Wanneer: vrijdag 21 november, 10.30-17.00 uur.

Inschrijfgeld: € 35,- inclusief lunch en borrel; Vrienden Jan Campert-Stichting en studenten: € 27,-

Inschrijven: door overmaking van het inschrijfgeld vóór 14 november op onderstaand rekeningnummer van de Jan Campert-Stichting, Den Haag o.v.v. 5KK

IBAN NL54INGB0000536331

BIC INGBNL2A