Den Haag in de literatuur

26 november 2010

‘Den Haag, je tikt er tegen en het zingt.’ Het symposium van de Jan Campert-Stichting laat horen welk lied er klinkt. Een lofzang? Een strijdlied? Een klaagzang? Of een lied van heimwee en verlangen?

Schrijf nu in, want het totaal aantal plaatsen is beperkt en de belangstelling – gelet op het aantrekkelijke programma – bijzonder groot. Inschrijvingen worden behandeld in volgorde van binnenkomst.

Kees ’t Hart en  Wim Willems schetsen hart en ziel van Den Haag, vanuit literair-historisch perspectief. Schrijvers en dichters als Mensje van KeulenTomas Lieske en Nicolette Smabers vertellen over hun Den Haag. En natuurlijk levert de man van de lege paleizen, Paul van Vliet, een onvergetelijke bijdrage. Helga Ruebsamen, Hans Sahar en Jan Siebelink zijn te zien in de documentaire Den Haag literaire stad (NPS, 1998).

De wethouder van Cultuur, Marjolein de Jong, opent de dag. Als afsluiting wordt the grand old lady van het Nederlands toneel geïnterviewd, Ellen Vogel. Zij schitterde onlangs nog in de rol van Koningin Juliana. Het programma wordt gelardeerd met liedjes over de mooie stad achter de duinen.

Wanneervrijdag 26 november 2010,  van 11.00 uur tot 17.00 uur

Waar: Letterkundig Museum in Den Haag

Toegangsprijs:  € 39,50, inclusief lunch en  borrel. € 29,50 voor studenten (o.v.v. nummer collegekaart) en Vrienden van de Jan  Campert-Stichting

Inschrijving: u kunt zich telefonisch aanmelden bij het Letterkundig Museum: 070-3339666